27 Mart 2012 Salı

Müşteri kaybetmek istemiyorsanız, sipariş için zorunlu üyeliği kaldırın!

İngiltere'de yapılan bir araştırmada* e-ticaret müşterilerinin siparişleri yarıda bırakma sebepleri araştırılmış. Sonuçlara göre, müşteriler siparişlerini yarıda bırakma sebebi olarak yüksek  oranda "Sürecin çok uzun sürmesi"ni gösteriyorlar.

Bir çok e-ticaret projesinde yaşanan bir süreçtir. E-ticaret danışmanı sipariş verebilmek için kayıt olma zorunluluğunu kaldırmayı önerir. Konudan uzak pazarlama danışmanları ise bilgi toplamanın çok daha önemli olduğunu savunup, kullanıcıya koca koca formları doldurtmayı isterler.  Onlara göre alışveriş yapabilmek için öncesinde uzun formlar doldurmak iyi bir fikirdir! Aynı şeyi fiziksel mağazalar için önerseler herhalde işlerini uzun süre koruyamazlar.

Oysa tüm araştırmalar ve anketler ortaya koyuyor ki, ne kadar az form, ne kadar az doldurulacak bilgi varsa sipariş oranları o kadar artıyor.

Şimdi araştırmanın sonuçlarına dönelim.  Aşağıdaki grafikte de görüldüğü gibi siparişi yarıda bırakma nedenlerinin sıralamasında 1. sırada ödeme adımlarında ortaya çıkan gizli masraflar, 2. sırada%58.4 ile ödeme güvenliğiyle ilgili kaygılar ,3. sırada teknik problemler ve yavaş yüklenen sayfalar, 4. sırada ise sürecin çok uzun sürmesi tespit edilmiş. Ancak buna "formları doldurmanın zorluğu" olarak verilmiş maddeyi (%26.35) de eklersek %62 gibi önemli bir değere, toplam sıralama içindeki 2. büyük değere ulaşıyoruz.

Bence bu araştırmadan ciddi sonuçlar çıkıyor. Kullanışlılık çalışmalarının(usability) siparişleri arttırmakta ne kadar önemli olduğu mesela.

Hepimiz sonuçları tekrar tekrar yorumlamalı ve gereken dersleri çıkarmalıyız belki de...


* Experian,2012

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder